شروع دوباره «نون.خ ۲» از کرمانشاه/بازیگران تازهنفس میآیند
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۹۲۳۴۵۹
ماجرای «نورالدین خانزاده» در فصل دوم از مهرماه با قصه جدیدی جلوی دوربین میرود.
به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، این روزها سریال «نون.خ» مهیایِ شروعِ فصل جدید است. به گفته مهدی فرجی تهیهکننده این سریال، سعید آقاخانی کارگردان، نویسنده و دستیاران و عوامل دیگر مشغول آمادهسازی لوکیشنها، تکمیل گروه بازیگری و در واقع گذراندن روزهای پیشتولید فصل دوم ماجراهای نورالدین خانزاده هستند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سریال«نون.خ» در نوروز ۹۸ روی آنتن رفت. سعید آقاخانی در گفتگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به علت این نامگذاری گفت: مخفف نقش خودم در این سریال (نورالدین خانزاده) است.
این سریال با لهجه فارسی کرمانشاهی و در استان کرمانشاه ساخته شد. این سریال داستانی اجتماعی و آمیخته با طنز دارد. نورالدین خانزاده(سعید آقاخانی) صاحب یک کارگاه فرآوری تخمه آفتابگردان است. کشاورزان هممحلی نورالدین، محصول تخمه آفتابگردان خود را به نورالدین فروختهاند. نورالدین این محصول را به شخصی ساکن تهران به نام "میرزایی" فروخته است تا او این محصولات را در کشور ترکیه به فروش برساند.در همین حین، خبر میرسد که "میرزایی" از دنیا رفته است و کشاورزان که از این خبر مطلع میشوند هریک به نحوی سعی میکنند تا پول محصولاتی را که به نورالدین خانزاده فروختهاند، از او بگیرند. نورالدین هم طی گفتگوهای متفاوت با اطرافیان "میرزایی" متوجه میشود که او در اواخر زندگیاش آه در بساط نداشته است و...
سعید آقاخانی که کارگردانی این سریال را هم برعهده دارد در نقش نورالدین خانزاده ایفای نقش کرد. حمیدرضا آذرنگ خلیل پسرعموی نورالدین و علی صادقی کاراکتر سیروس داماد نورالدین بودند. فریده سپاهمنصور، هومن حاجیعبداللهی، نعیمه نظامدوست، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، پاشا جمالی، شیدا یوسفی، ندا قاسمی، محمد زارعزاده، عابدین رضایی، حسین مرادی، نسرین مرادی، هدیه بازوند، صبا ایزدپناه، وحید قاضی زاهد، سیروس سپهری، سیاوش مفیدی و... در فصل اول به عنوان بازیگر سریال «نون.خ» حضور داشتند.
خبرهایی به گوش رسید که علی صادقی هم همچون هومنحاجیعبداللهی در فصل دوم «نون.خ» حضور ندارد این خبر را تهیهکننده سریال تکذیب کرد و گفت: «علی صادقی کماکان داماد نورالدین خانزاده میماند.»
قرار بود اواخر شهریورماه این سریال تلویزیونی کلید بخورد؛ فرجی در این باره گفت: رسماً پیشتولید را شروع کردهایم و مهرماه از کرمانشاه، فصل دوم «نون.خ» جلوی دوربین خواهد رفت.
فرجی در خصوص اضافه شدن بازیگران جدید به «نون.خ۲» تأکید کرد: بازیگران فصل اول همه هستند و همانطور که قبلاً گفتم چون نقش روحانی در قصه نیست هومن حاجیعبداللهی را نداریم. هنوز با بازیگر جدیدی قرارداد نبستهایم اما احتمال اضافه شدن بازیگران کمدی سینمایی و بومی زیاد است که در هفتههای بعد مشخص میشود.
وی در خصوص قصه فصل دوم «نون.خ» گفت: میدانید که فصل دوم سریال در ایام ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت. قصه در حال تکمیل شدن است؛ ماجراهای نورالدین جذاب و فضای جدیدی پیدا خواهد کرد.
تهیهکننده سریال «نون.خ» در پایان خاطرنشان کرد: تمام تلاش گروه «نون.خ» بر کاری با محتواتر و جذابتر است و از هیچکوششی در این راه دریغ نمیکنیم تا «نون.خ ۲» ۲۵ قسمتی برای ایام رمضان شبکه یک سیما آماده نمایش شود و یک بار دیگر شاهد رضایت مردم ایران باشیم.
انتهای پیام/
منبع: قدس آنلاین
کلیدواژه: سریال نون خ سعید آقاخانی مهدی فرجی علی صادقی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۹۲۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
به ویژه اینکه تعدادی از آنها شهرتی جهانی داشته و میتوانند پای آثار نمایشی تولید شده در این چارچوب را به بازار جهانی باز کنند. موضوعی که چندان مورد توجه سینمای ایران قرار نگرفته و اندک آثار تولید شده در این باب نیز متعلق به تلویزیون بودهاند. فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی که به نوعی محصول مشترک ایران و ترکیه به حساب میآید، نخستین تجربه جدی سینمای ایران در این رابطه است که به تازگی روی پرده سینماهای کشور رفته و در هفته نخست رکورد فروش ریالی و تعداد تماشاگر را شکسته است.
فتحی که تجربه تولید آثار تاریخی در قاب کوچک را داشته، در «مست عشق» سراغ یکی از مهمترین شعرا و عرفای تاریخ ایران یعنی جلالالدین محمد بلخی مشهور به مولانا رفته و بخشی از دوران زندگی وی را به تصویر کشیده که از کشش دراماتیک مناسبی برخوردار است. فرهاد توحیدی که یکی از قدیمیترین فیلمنامهنویسان پس از انقلاب به حساب میآید در «مست عشق»، مولانا و شمس تبریزی را به عنوان ستونهای فیلمنامه قرار داده و قصه را با محوریت این دو پیش میبرد. قصهای شخصیت محور که با چرخشی ظریف به سمت ماجرامحوری رفته و چند داستانک جذاب را به آن گره میزند.
توحیدی در پرده نخست، قصه را با یک حادثه آغاز کرده و سوالی را پیرامون ناپدید شدن شمس تبریزی مطرح میکند. سپس با یک فلاشبک به گذشتهای نه چندان دور رفته و برخورد مولانا و شمس را کلید میزند که سرانجام به یک نقطه عطف میرسد. جایی که مولانا مجذوب شخصیت پیچیده و خاص شمس شده و نگاهاش به جهان تغییر میکند. در نیمه میانی، توحیدی روی حسادت به عنوان یکی از تمهای فیلمنامه مانور داده و موانعی را بر سر راه مرید و مراد قرار میدهد تا از بار تنش حاکم بر آن کاسته نشود. در این بین رفت و برگشتهای زمانی هم رخ میدهد که از ساختار قصه بیرون نزده و تماشاگر را سردرگم نمیکند. در واقع این ساختار غیرخطی برای آن است که تکههای پازل قصه کنار یکدیگر قرار گرفته و یکپارچگی آن از دست نرود.
داستانهای فرعی نقشی کلیدی در پیکره فیلمنامههای امروزی دارند و ((مست عشق)) از این بابت نمونهای درخشان به حساب میآید. اولی قصه عشق نافرجام پسر مولانا (علاءالدین) به کیمیا خاتون است که به خوبی در بافت قصه جا افتاده و مثلثی عاشقانه را شکل میدهد و تماشاگر را به حدس و گمانهایی پیرامون نقطه عطف دوم فیلمنامه وادار میکند. دیگری داستانک مربوط به اسکندر بیک فرمانده خشن اهل قونیه است که علاقهای نافرجام به دختری مسیحی به نام مریم داشته و توحیدی این داستانک را به بهترین شکل به قصه اصلی پیوند زده است. نکته مهمی که در فیلمنامه ((مست عشق)) به چشم میخورد، وفاداری به اندازه نویسنده به تاریخ است که وجوه نمایشی خوبی نیز به آن بخشیده شده است. همانطور که از عشق به عنوان تم اصلی و جانمایه اثر بهره گرفته و آن را به شخصیتهای اصلی گره زده است.
حسن فتحی در آخرین ساخته سینماییاش دست به ریسک بزرگی زده و به سراغ شخصیتی رفته که میلیون ها طرفدار در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دارد. او با توجه به فیلمنامه خوبی که در اختیار داشته تلاش کرده تا اثر شستهرفتهای را خلق کند. تلاشی که از همان سکانس نخست (کابوس جنگ اسکندربیک) خود را به رخ کشیده و تا آخر ادامه پیدا میکند. به ویژه در دکوپاژ فیلمنامه که ظرافت و وسواس خاصی در آن به چشم میخورد. برای مثال میتوان به سکانس گفتگوی طولانی شمس و مولانا اشاره کرد. البته نمیتوان از مست عشق گفت و به فیلمبرداری درخشان زندهیاد مرتضی پورصمدی و تدوین استاندارد میثم مولایی اشاره نکرد.
یکی از چالشهای مهم فیلم انتخاب بازیگران آن بوده که ترکیبی از بازیگران ایرانی و ترک به حساب میآید و ایجاد هارمونی میان آنها کار سختی به نظر میرسد. اتفاقی که تا حدود زیادی رخ داده و بازیگران نقش مهمی در کیفیت برجسته فیلم دارند. پارسا پیروزفر و شهاب حسینی انتخابهای هوشمندانهای برای ایفای نقشهای مولانا و شمس تبریزی بودهاند که البته کفه ترازو به سمت حسینی اندک چربشی دارد. همچنین بازیگران ترک زبان که در سینما و تلویزیون ترکیه شهرت زیادی دارند، در ایفای نقشها موفق بوده اند.
مست عشق از آن دسته فیلمهایی است که تولید و پست پروداکشن سختی داشته که از این بابت میتوان به گروه تولید آن دستمریزاد گفته و دستاوردهای آن برای سینمای ایران را به فال نیک گرفت.
۵۷۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903013